History of Gulf Sport

MEET THE TEAM – GULF RACING

Milton Keynes, some 40 miles north on London is home to the UK’s newest WEC team: Gulf Racing. The racing operation is a remarkably compact affair, with less than ten full time employees, but one look at the facility will quickly show a visitor that the team is both professional and extremely serious about what it does.

As well as a spotless race workshop, that also houses and prepares for ongoing track use, some of team co-owner Roald Goethe’s ROFGO collection of works Gulf race cars, the facility also houses the admin offices and a full physical preparation centre, which includes a state of the art race simulator.

THE PORSCHE 911 RSR GTE

The car chosen for last season was a full factory specification Porsche 911 RSR GTE, which is one of a handful of such cars sanctioned by Porsche to run in top line endurance racing.

The 911 RSR GTE competed in the GTE Am category, which means that it is configured in the specification used by the GTE Pro cars in 2015.

At the heart of the 911 RSR GTE is the road-going Porsche 911. The GTE has been specifically designed to compete in championships running to the Automobile Club De L’Ouest GTE regulations.

The chassis is taken directly from the 911 road car. Into this, Porsche integrates an aerospace specification steel roll cage built to FIA standards. With the exception of the roof, the bodywork is manufactured from lightweight carbon fibre and features an advanced aerodynamic package with carbon fibre splitter, flat floor and diffuser, and a carbon fibre rear wing designed using the latest computational fluid dynamics (CFD) techniques.

Under the bonnet, the xx litre engine is based on the Porsche XXXx, but with competition components including cylinder heads, connecting rods, valves, camshafts and a racing exhaust system. As in the road car, the transmission is xxxx mounted, but with a six-speed semi-automatic sequential transmission and competition clutch.

Perhaps the most demanding test of any lubricant is one conducted on a racetrack. Gulf has continued to promote the brand worldwide through sponsorship of a number of major racing events and top teams, which has created and maintained international exposure. Gulf is proud to have partnered Aston Martin Racing since 2008 and the company now uses and endorses Gulf products. In 2013 Gulf again renewed its partnership with the Aston Martin factory team, signing a new agreement that linked the two companies until the end of 2015.

PRETEKÁRSKE PARTNERSTVO S TÍMOM ASTON MARTIN RACING

2008 – 2015

2013

JAZDCI GULFU SA STALI MAJSTRAMI WEC GTE AM

V sezóne 2013 tím Aston Martin Racing pokračoval v sérii víťazstiev vo svetových vytrvalostných majstrovstvách World Endurance Championship v kategóriách GTE Pro a GTE.

2012

SKVELÉ PÓDIOVÉ VÝSLEDKY VYVRCHOLILI VÍŤAZSTVOM V ČÍNE

Tím Aston Martin sa vrátil k svojim koreňom v podobe GT a celú sezónu vytvalostných pretekov WEC takmer nezaznamenal iné než medailové záverečné umiestnenie svojho 97 Vantage GTE v kategórii GTE Pro. Malým zaváhaním bolo účinkovanie v otváracom kole WEC v pretekoch Sebring 12 Hours. Po zriedkavom odstúpení v Spa nasledovalo tretie miesto v Le Mans a potom šesť za sebou nasledujúcich pódiových zakončení, ktoré vyvrcholili víťazstvom v záverečnom kole sezóny v Číne.

2011

SEZÓNA DVOCH POLOVÍC

AMR-1, prvé prízemné pretekárske vozidlo kategórie LMP1 od výrobcu Aston Martin zaznamenalo úspech s karosériou DBR1-2. Po slabom výkone na Le Mans 24 Hours sa ako nevyhnutná ukázala potreba ďalšieho vývoja, a to vo väčšom meradle, než sa pôvodne predpokladalo, takže padlo rozhodnutie vrátiť sa na zvyšok sezóny k DBR 1-2.

V kole Laguna Seca Gulf a Aston Martin Racing v rámci americkej série Le Mans Gulf obnovili tradíciu víťazstiev, keď zajazdili takmer bezchybne celú trasu až do víťazného konca. V záverečnom kole “Petit Le Mans“ majstrovstiev Intercontinental Le Mans Cup si toto vozidlo vybojovalo medailové umiestnenie.

2010

UMIESTNENIA NA STUPNI VÍŤAZOV VO SVETE

Na trati v Sebringu sa presadila zmodernizovaná verzia DBR 1-2 z roku 2009 v klasických 12-hodinových pretekoch a získala konečné tretie miesto za dvojicou dízlov od výrobcu Pegeot. Potom nasledovalo konečné druhé miesto v 8-hodinovom závode Le Castellet na francúzskom okruhu Paula Ricarda a ďalšie úspešné umiestnenie o týždeň neskôr v závode Long Beach ALMS.

2009

MAJSTROVSTVÁ SÉRIE LE MANS

V januári roku 2009 tím Aston Martin Racing predviedol v sérii Le Mans prototyp DBR 1-2 triedy LMP, nasledoval rok výnimočného úspechu s dvoma víťazstvami v závodoch série Le Mans, konkrétne neohrozené pódiové zakončenia LMS ( vrátane „totálneho víťazstva“ 1-2-3 v Nürburgringu) a troch titulov LMS, v kategóriách tímov, výrobcov a jazdcov.

Aston Martin a Gulf tiež dosiahli ďalšie úspechy koncom sezóny v začiatkoch ázijskej série Asian Le Mans Series.

.

2008

VÍŤAZSTVO GT1 V 24-HODINOVOM ZÁVODE LE MANS 24

V januári 2008 Gulf začal svoje partnerstvo s tímom Aston Martin Racing. Toto „manželstvo“ dvojice mimoriadne obľúbených motošportových značiek si okamžite získalo záujem verejnosti a tento trend pokračoval aj v roku 2008, tentokrát vďaka víťazstvu modro-oranžových DBR9 v kategórii GT1 v závode Le Mans 24 Hours.

VSTUP DO NOVÉHO TISÍCROČIA

2007

Zytek

Za neúčasti v PBR v roku 2007 Gulf zvýšil svoju podporu tímu Barazi-Epsilon v jeho úsilí o získanie úspechu v sérii Le Mans a v legendárnom 24-hodinovom závode Le Mans 24 Hours.  Tento tím pretekal s vozidlom Zytek 07S, úplne novým súťažiacim britského konštruktéra Zytek. Hoci malo spomenuté vozidlo Zytek zmiešanú sezónu, zvíťazilo v kategórii LMP2 v Silterstone a Interlagose a v  Nurburgringu získalo druhé miesto. Preto skončil tím Barazi-Epsilon v umiestnení tímov za rok 2007 na treťom mieste.

2006

PBR LMP2

V roku 2006 Gulf opäť sponzoroval tím Paul Belmondo Racing a svoju podporu rozšíril o súťažiacich LMP2 a Barazi-Epsilon, pričom výsledky boli excelentné. Tím Barazi-Epsilon mal pamätnú sezónu, keď v rámci majstrovstiev LMP2 získal prvé miesto v súťaži tímov i jazdcov

2006

Dakar Rally

Gulf naštartoval v 2006 svoj projekt vstupu na nové teritórium, keď na vyčerpávajúcom závode Dakar Rally sponzoroval Nissan 4×4 podporovaný výrobným závodom Paula Belmonda. Francúzov Nissan počas prvej polovice závodu bojoval o ocenenie pre výrobcu automobilov, až kým nebol nútený odstúpiť.

2005

PBR Courages

Rok 2005 znamenal začiatok novej kapitoly v histórii motošportu spoločnosti Gulf na medzinárodnej úrovni v súvislosti so závodmi Paul Belmondo Racing (PBR). PBR Courages zvíťazili v kategórii LMP2 v Monze aj v Silverstone a na stupienkoch víťazov skončili ešte tri razy (vrátane druhého a tretieho miesta v kategórii LMP2 v závodoch Le Mans 24 Hours). Tento tím a jazdci len tesne minuli titul víťaza LMP2 a v sezóne skončili tretí.

2001

Audi R8

V roku 2001 Gulf sponzoroval pretekárske účinkovanie Stefana Johanssona na Audi R8 v slávnych modro-oranžových farbách. V roku 2001 v európskej sérii Le Mans Gulf so Stefanom Johanssonom dosiahol majstrovský titul v triedach vodič a tím.

.

1990s

ZAČIATKY 90-TYCH ROKOV

Po predaji tímu Mirage trvalo takmer 20 rokov, kým Gulf znova privítali na scéne medzinárodných automobilových závodov. V roku 1994 Gulf sponzoroval pokus Dereka Bella vyrovnať rekord všetkých čias, 6 úspechov v Le Mans, ktoré predviedol Jacky Ickx.  Na slávnom okruhu Sarthe vo Francúzsku skončil Bell z Gulfu na úctyhodnom šiestom mieste na vozidle Kremer Porsche Spyder K8.

V období 1995 až 1997 Gulf obnovil svoju úspešnú spoluprácu so spoločnosťou McLaren v oblasti športových vozidiel so závodnou verziou jej milión-dolárového cestného automobilu McLaren F1GTR.

Pretekári Gulf-McLarenu porušili tradíciu a závodili v oficiálnych brandových farbách spoločnosti Gulf, tmavomodrej a oranžovej a v roku 1997 sa vrátili k ikonickým farbám pretekárskeho tímu Gulf Racing. Počas tohto obdobia tím získal v závodoch 9 víťazstiev. S Rayom Bellmom a Jamesom Weaveron v roku 1996 tím získal majstrovský titul na Global GT Championship.

1970s

McLaren

V roku 1968 Gulf ďalej rozšíril svoje sponzorské aktivity o podporu tímu McLaren v Can-Am, závodov Indycar a majstrovstiev Formuly 1 a toto partnerstvo trvalo až do roku 1974.  Počas tohto hektického a mimoriadne úspešného obdobia si Gulf zabepečil sedem víťazstiev F1 na McLarene, v roku 1969 spoločnosť taktiež sponzorovala Brabhamov automobilový tím F1.

Spojenie Gulfu s McLarenom vo Formule 1 úspešne pokračovalo až dokonca sezóny roku 1973, ale vozidlá McLaren z tímu Gulf si pravdepodobne najviac budú ľudia pamätať pre jeho výraznú prevahu v závodnej sérii Can-Am v období 1968 až 1972, kedy zvíťazil v 35 závodoch a dosiahol kombináciu prvého a druhého miesta pri minimálne 20 príležitostiach.

1960s

WEC

V závere šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov Gulf svoju značku celosvetovo propagoval prostredníctvom finančného a technického sponzorstva celého radu najsilnejších tímov na popredných automobilových závodoch. Zvlášť významný medzinárodný záujem Gulf dosiahol vtedy, keď Grady Davis, podpredseda Gulfu, spojil túto spoločnosť s Johnom Wyerom, ktorý zabezpečil účasť Gulfu na majstrovstvách sveta vo vytrvalostných pretekoch automobilov World Endurance Championship.

Automobilový tím Gulf-JW Automotive sa stal v období rokov 1967 – 1975  legendárnym s automobilmi Ford GT40, Porsche 917 a Mirage. V rokoch 1968, 1969 a 1975 Gulf dosiahol víťazstvo v Le Mans a prevzal ocenenia svetových majstrovstiev športových automobilov World Championship Sportscar.

1960s

Oranžová a Modrá

V tomto období sa tiež premiérovo prestavili dnes už kultové farby tímu Gulf. Tmavomodrá a oranžová, firemné farby spoločnosti Gulf, boli príliš nevýrazné pre farby automobilového družstva, takže výber padol na blankytnú modrú a oranžovú, ( farby nedávno získanej spoločnosti Wilshire Oil Company), aby odrážali životaschopnosť tejto značky.

Tieto farby sa odvtedy navždy ostali základnými pretekárskymi farbami Gulfu a v motošporte sú najviac uznávanými farbami všetkých čias.  Stali sa synonymom spoločnosti Gulf do tej miery, že v posledných rokoch Gulf ako prvý výrobca mazív oficiálne riešil otázky autorského práva a dizajnu, ktoré sa vzťahujú na jej farby jej obchodnej značky a závodné farby.

1930s

Indy 500

Rekordami nasýtené motoristické závody Gulfu siahajú do histórie ešte hlbšie, než si mnohí ľudia môžu  pamätať. Záujem Gulfu o rozšírenie hraníc výskumu motoristických pretekov ho podnietil, aby zasiahol do automobilových pretekov Indianopolis 500 svojimi skvelými štvorkolesovými vozidlami „Gulf-Miller“ s motorom vzadu už dávno, v roku 1938.

Tieto autá v Indy šťastie síce nemali, ale jazdec George Barringer vtedy v Bonneville Salt Flats, Utah prekonal najmenej 14 rýchlostných rekordov v medzinárodnej triede D (2-3 litre). Tieto rekordy zahŕňali výkony, keď 5 km preletel rýchlosťou 158,446 míľ za hodinu, 150,242 míľ za hodinu a celých 500 míľ vzdialenosti Indy preletel rýchlosťou 142,770 míľ za hodinu, čo na danú dobu predstavuje ohromujúce hodnoty.